czwartek, 25 lutego 2010

Druk na wszystkim

To czego nie potrafi domowa drukarka to druk na wszystkich powierzchniach i w dodatku na wielki formacie. Nie ma wiele takich drukarni w Polsce ale np najlepsze gazety mają na swoim składzie taki sprzęt aby drukować na każdym podłożu. Jest to typowe wyposażenie drukarnia wielkoformatowa. Taki sprzęt może wszystko czyli wykonywać druki na banerach, bilbordach czy wykonywać druki na samochodach. Może robić naklejki firmowe czy drukować wizytówki. Jest tego mnóstwo i nie ma czasu wszystkiego wymieniać.

Jak wcześniej pisałem drukarnia wielkoformatowa może drukować też kolorowanki dla dzieci. Jest to bardzo rzadka usługa bo kolorowanki wychodzą z mody zastępowane wydrukiem z komputera ale czasem zdarzają się takie zlecenia. Ciekawym sposobem jet druk na folii. Jak pierwszy raz o tym usłyszałem to pomyślałem że jest to coś super i nie bardzo mogłem sobie to wyobrazić. Po chwili namysłu zorientowałem się że druk na folii to np napis na reklamówce którą kupujemy w sklepie. Nie jest to typowa folia ale każdy wie o co chodzi.

Ile to trzeba się namachać żeby zrobić taką reklamówkę. Wyprodukować ją a potem coś na niej nadrukować w drukarnia wielkoformatowa. Reklamówka t najczęściej produkt jednorazowego użytku a w glebie podobno rozkłada się 500 lat, gdzie to jest rozum...

1 komentarz: