poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Drukowanie książek

drukarnia wielkoformatowa
Jaka rzecz jest kojarzona najbardziej z drukarnią? Czy są to ulotki, plakaty czy może wizytówki? Oczywiście że nie. Jest to książka czyli najbardziej popularny produkt pochodzący z drukarni. Drukowanie książek to moim zdaniem bardzo dobry interes. Ludzie pocą się aby napisać jaką książkę. Biją się o to aby została wydana. W takim wypadku dobra drukarnia wielkoformatowa nie ma szans na słaby dochód. No ale zauważmy że książki to nie jedyny produkt pochodzący z drukarni. Mało co słyszy się o drukarniach książek. Na książce jest autor oraz wydawnictwo. Nikogo nie interesuje jaka drukarnia wielkoformatowa przelała tekst na papier. Może to nie jest aż tak istotne jak wpływy które pochodzą z jednej książki. Ostatnio moja znajoma wydała książkę więc tak się składa że wiem ile dana książka kosztuje w sklepie i ile moja znajoma dostaje do ręki za jeden egzemplarz. Tak więc koszt książki to 30zł a ona dostaje 3zł. Z prostego odejmowania wynika że sklep, wydawnictwo i drukarnia wielkoformatowa mają między sobą do podzielenia 27 zł. To i tak po 3 razy więcej na głowę każdej firmy niż dostaje autorka. Oczywiście przy sprzedaży 200tysięcy sztuk kwota dla autorki jest kosmiczna ale kto u nas w Polsce sprzedaje swoje książki w takiej ilości...

Ja uwielbiam kupować książki a jeszcze bardziej je czytać. Nie lubię chodzić do biblioteki i szukać starych i zniszczonych książek. Jeśli ją kupię mam już ją na zawsze a tak muszę się martwić kiedy jest termin jej oddania do biblioteki. Z mojego działania korzysta drukarnia wielkoformatowa która jest jakby pośrednikiem między mną a autorką książki. Jakoś mi to nie przeszkadza a swojego zamiłowanie do kupowania książki nie zamierzam zmieniać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz